fredag 25 januari 2013

Reflektion v.4

Jaha, då var första veckan över... Jag måste säga att denna kursen inte alls är som jag hade förväntat mig än så länge, men jag tycker ändå att det verkar bra. Jag trodde att man skulle få lära sig att lära ut olika tekniker och att arbeta med olika material, men jag gissar på att vi får lära oss en massa annat kul istället. =)

Så, vad har jag lärt mig denna veckan? Jag har fått lära mig astt släppa mitt kontrollbehov och att tänka lite mer utanför ramen än vad jag normalt brukar göra. Jag har även "lärt" mig att vara uppmärksam på olika saker, att inte bara rusa genom vardagen utan att tänka till och titta upp. Jag har fått fundera lite över hur jag lär mig bäst och vad det är som gör att jag ibland inte kan plugga eller att jag fastnar i ett skede. Jag kom fram till att jag pluggar bäst hemma och gärna med lite tidspress. Om jag har för lång tid på mig blir det ofta alldeles för många tankar och funderingar och sedan blir det inte så mycket mer än bara svammel.
Det som hämmar mig är helt säkert stress. (och det finns ju en hel del sån i mitt liv)

I vår gruppdiskussion pratade vi om hur vi alla tänker och kom fram till att vi verkar tänka på olika sätt i vår grupp. Detta tyckte jag var jättekul eftersom man ofta dras till människor som tänker likadant. Vi pratade om hur vi brukar plugga och vad som funkar och hur vi alla hade löst eller skulle lösa vårt första assignment och vad vi tyckte om det. Vi var alla överens om att det verkar vara en rätt så kul grej och att det ska bli kul att se vad som kommer nästa gång.
Nu ska det bli intressant att se vad nästa vecka bjuder på!

Blå Himmel!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar