onsdag 20 mars 2013

En utformad lärandesekvens...

Som bildlärare hade jag kunnat tänka mig att idag ta med mig barnen till olika museer för att se och uppleva olika sorters konst. Därefter skulle vi själva skapa ett konstverk som vi skulle kunna arbeta med i ca tre lektioner. Barnen skulle på detta sätt få lov att uttrycka känslor eller kanske andra saker som de känner att de på något sätt skulle vilja visa.
Jag ser framför mig att barnen har varsin kanvas som de jobbar på med olika färger och olika motiv. Detta tycker jag hade varit väldigt spännande och på detta sätt upptäcker vi tillsammans konstens värld samtidigt som de får undersöka själva vad de vill jobba med. Som avslutning på vårt lilla projekt hade vi haft en vernisage för resten av skolan och kanske föräldrarna.

Haha, nu vill jag ut och jobba så att jag kan få lov att göra detta!!

Blå Himmel!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar