onsdag 20 mars 2013

Mitt material/teknik-kanon osv...

De tekniker och de material jag har jobbat med känns just nu mycket begränsade... och även begränsande om jag skall vara ärlig. Man skulle kunna uttrycka det ungefär så här;

Det jag kan:
Skissa
Blyerts
Kol
Akvarell
Vattenfärger
Akrylfärger
Lera
Skulptera
Pastell (hjälpligt)
Foto

Det jag vill kunna:
Allt ovan med mer djup
Digitalt arbete med film/foto
Att måla med olja

Det jag tycker att jag bör kunna som bildlärare:

Som bildlärare anser jag själv att jag bör kunna förmedla en lite djupare kunskap i olika områden. Då tycker jag att det är bra om jag själv kan använda de material och tekniker som jag bör lära ut. Därmed är det inte sagt att jag inte kan lära mig tillsammans med eleverna eller att själv kolla upp hur man gör innan jag använder mig av det på en lektion.

Ja, ungefär så tänker jag!

Blå Himmel!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar