onsdag 27 mars 2013

Reflektion v.12

Denna veckan skulle vi komma på och fundera ut hur vårt material-kanon ser ut och gör en lista och sedan utifrån Löfstedts konklusion utforma en lärandesekvens. Detta trodde jag att vi sedan skulle redovisa inför klassen som vanligt, men ack så jag bedrog mig!!
Nix, denna gången skulle vi göra en egen "bok" med färgad framsida osv. Däri skulle vi sedan skriva upp listan och sedan rita (eller i varje fall illustrara med bilder) vår lärandesekvens vi hade kommit på. Spänningen var olidlig!! Mattias sa inget alls om vad vi skulle ha böckerna till, utan tog oss sedan till ett rum där vi fick laminera igen böckerna(?) WTF???
Väl tillbaka i klassrummet skulle vi se till att den igenlaminerade boken såg ut som en biblioteksbok (egen tolkning på detta). Till sist talade han om att vi skulle placera boken i arkivet på UB!! Hehe, det blev en tidskapsyl... ska bli intressant att se vad vi ska göra med den sedan, men jag har mina aningar...
Även bilder på detta kommer när jag som vanligt har löst hur man ska få dom från Iphone tioll datorn när man har bytt tfn och allt ligger i den gamla...

Blå Himmel!

1 kommentar:

  1. Hehe tror att vi alla tänkte vad fan! när vi laminerade ihop böckerna, en kul grej som vi kan använda med barnen i framtiden :D

    SvaraRadera