onsdag 27 mars 2013

Reflektion v.11

Ännu en vecka har galopperat förbi och denna veckan har vi tillsammans med Anneli tittat på och skapat mönster. Det kan låta banalt och enkelt vid första anblick, men NIX!! Det finns inget enkelt med mönster!!
Vi var på studiebesök på Röda Sten och Världskulturmuseet för att få lite inspiration. Röda sten är alltid en hit för mig, där trivs jag! VK-museet var... intressant på andra delar... men kanske inte så jätteinspirerade som jag först trott.
Numera är man ju pånyttfödd mönsternörd! Jag upptäcker mönster precis överallt!!!
Vi skulle skapa mönster och redovisa för resten av klassen. Jag bestämde mig för att göra handavtryck på canvass. Hela min familj blev involverad och det har tryckts handavtryck i alla färger som finns! Bilder kommer när jag har lyckats med att lägga över dom från min gamla telefon till datorn...hehe... tekniksnillet Åsa- det är jag!! Ialla fall har jag tänkt att hänga upp tavlorna här hemma, de blev helt suveräna och representerar allt vår familj är; Spretig, färgrik, underbar och till sist: TRYGG!! Jag blev helnöjd med mitt lilla projekt och har även fått lite inspiration till mitt stora projekt som kommer sedan. Men det blir en annan historia!

Blå Himmel!

1 kommentar:

  1. Lustigt det här med var man trivs, jag gillar inte Röda Sten men gillar Världskulturmuseumet. Mönster finns ju överallt och i olika former, det gäller bara att öppna upp ögonen och se. Känns skönt att vi är flera som upplever liknande saker :)

    SvaraRadera