onsdag 20 mars 2013

Veckoreflektion v.9

Denna veckan har varit omtumlande och lite förvirrande... ungefär som allt brukar vara i början på en ny delkurs...
Vi har pratat om bildanalys och hur olika reklambolag använder sina bilder för att nå ut till oss konsumenter och hur detta inte alltid är så oskyldigt som det verkar vara vid en första anblick. Vi har varit på konstmuseet igen och denna gången tyckte jag att fotoutställningen var mycket mer intressant! Jag förstod den mer på något sätt. Här gjorde vi en egen bildanalys på två olika bilder i utställningen.

Det jag har saknat denna veckan är att vi kunde ha prratat mer om de olika metoderna man kan använda i en bildanalys och gärna om varför man öht gör en bildanalys. Detta har jag fortfarande inte riktigt förstått...

Vi har pratat om grundformerna i mönster, bildrum och osynliga trianglar. Vi har även fått olika tips på filmer vi kan se om vi vill för att se hur bildkompositionen ser ut i dessa. Detta tycker jag är svårt iom att jag inte riktigt förstår det vi gör.
Vi har även skapat en tredimisionell form som skulle väcka känslor eller ge en stark reaktion. Jag valde att skapa ett hjärta i röd fimolera som jag sedan nöp sönder ena sidan på så att man såg in i hjärtat. Där inne var det helt svart och det ser ut om om hjärtat blöder i kanten där jag har gjort sönder det.
Bild på detta kommer när jag har luskat ut hur man för över bilder från mobilen till bloggen... (hejja ajfån!!)

Blå Himmel!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar