tisdag 12 februari 2013

Fastlimmad vid tangentbordet... #3

Haijudikter är tydligen min grej! Så till den milda grad att jag limmar fast mig själv vid tangentbordet när jag skriver!! =O Kan väl inte jag hjälpa att jag har ett nagellim som torkar förfääärlligt långsamt!!
Men skrivit har jag gjort!

"Gräs vajar i ljummen vind
 grönt det böjer sig
 Försvinn gräshoppa!!"

Kanske inte så mycket om ansvar i just den, men det kommer mera!

"Vatten stiger onormalt.
 Högt över nivån.
 Stäng av giftiga bilar!!!"

Ansvaret får ni räkna ut själva!

"Snö smälter på glasiär.
 Vitt monster rasar.
 Släck er slukande lampa!!!"

eller...

"Kramarna värmer så skönt.
 Blått vatten rinner.
 Nöden har inga lagar!"

En annan typ ansvar kanske...?

Blå Himmel!





2 kommentarer:

  1. Du har en naturlig talang Åsa! Vill se mer av detta:-D

    SvaraRadera
  2. Säger som jag sa till Agneta, var med i tävlingen på Svenska Haiku Sällskapets hemsida :D. Du är grym!

    SvaraRadera