torsdag 7 februari 2013

Tänk POSITIVT!!!!

Haha, denna veckan har vi haft i uppdrag att jobba med nåt vi vill förändra och utgå ifrån Frölunda. Jag kom efter en massa tänkande på att jag tycker att vi människor bör tänka lite mer positivt i våra gra vardagar och fick fundera ut ett sätt att påtala detta för folk... resultatet blev att jag knatade runt på Frölunda Torg med ett plakat med texten; Är du positiv idag?
JÖSSES! Vilken respons jag fick av mina med människor!!! Gamla som unga, vuxmna som barn började le, de frågade frågor, de stannade och pratade med mig, allt bara för att jag gick runt och log med ett plakat i händerna... detta skapade således en motfråga hos mig själv...; Ska det verkligen behövas ett plakat för att få folk att acceptera att man ler mot dem? Om jag ler åt nån utan ett plakat i händena tror de förmodligen att jag är lite smått koko och behöver tas in nånstans... man kan ju bara inte gå runt och LE åt folk helt utan ANLEDNING!!! Men, se, det är nog precis vad jag tänker börja göra... de får väl tycka att jag hör hemma nån annanstans då... deras förlust, inte min!

Blå Himmel!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar